হিমাচল প্রদেশত বিশ্বৰ আটাইতকৈ দীঘল হাইৱে টানেল খোলা হৈছে || অটল টানেল || Atal Tunnel

 ৰোহতং পাছৰ তলত এটা কৌশলগত সুৰঙ্গ নিৰ্মাণৰ ঐতিহাসিক সিদ্ধান্ত ২০০০ চনৰ ৩ জুন তাৰিখে লোৱা হৈছিল যেতিয়া অটল বিহাৰী বাজপায়ী প্ৰধান মন্ত্ৰী আছিল।


প্ৰধান মন্ত্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীয়ে শনিবাৰে ৰোহতঙত অটল টানেল উদ্বোধন কৰে, যিটো বিশ্বৰ সৰ্বোচ্চ উচ্চতাৰ সুৰঙ্গ আৰু ইয়াৰ কৌশলগত তাত্পৰ্য আছে। ৰোহতং পাছৰ তলত এটা কৌশলগত সুৰঙ্গ নিৰ্মাণৰ ঐতিহাসিক সিদ্ধান্ত ২০০০ চনৰ ৩ জুন তাৰিখে লোৱা হৈছিল যেতিয়া অটল বিহাৰী বাজপায়ী প্ৰধান মন্ত্ৰী আছিল।

 

কেন্দ্ৰীয় কেবিনেটে অটল বিহাৰী বাজপায়ীৰ অৱদানক সন্মান জনায় ২০১৯ চনত ৰোহতং টানেলক অটল টানেল হিচাপে নামকৰণ কৰাৰ সিদ্ধান্ত লৈছিল। পাৰ্চীত ৰোহটাং মানে এক স্তূপমৃত দেহ।

 

অটল টানেল: এই অভিযান্ত্ৰিক আচৰিত টানেলৰ কেইটামান তথ্যঃ

১) ১৯৯০ চনত প্ৰথমে অটল টানেলৰ বাবে সম্ভাৱ্যতা অধ্যয়ন কৰা হৈছিল। টানেলৰ দক্ষিণ পোৰ্টেললৈ প্ৰৱেশ পথৰ আধাৰিত কৰা হৈছিল ২০০২ চনৰ ৬ মে'ত। প্ৰথম বিস্ফোৰণটো ২০১০ চনত আৰু ২০১৭ চনত অন্তিমটো বিস্ফোৰণ হৈছিল। ড্ৰিল আৰু বিস্ফোৰণ NATM (নিউ অস্ট্ৰিয় টানেলিং মেঠড) কৌশল ব্যৱহাৰ কৰি টানেলটো নিৰ্মাণ কৰা হৈছিল।

 

২) ৯.০২ কিলোমিটাৰ দীঘল সুৰঙ্গটোৱে মানালীক গোটেই বছৰধৰি লাহল-স্পিটি উপত্যকাৰ সৈতে সংযোগ কৰিছে। আগতে এই পথটো প্ৰতি বছৰে প্ৰায় ছয় মাহ তুষাৰপাতৰ বাবে প্ৰভাৱিত হৈ আছিল। এই সুৰঙ্গটো মেইন চি লেভেল (এমএছএল) অথবা সমুদ্ৰপৃষ্ঠৰ পৰা 3000 মিটাৰ (10,000 ফুট) উচ্চতাত হিমালয়ৰ পিৰ পানজল পৰিসৰত অতি-আধুনিক নিৰ্দিষ্টতাৰে নিৰ্মাণ কৰা হৈছে।

 

৩) ই মানালি আৰু লেহৰ মাজত পথৰ দূৰত্ব ৪৬ কিলোমিটাৰ আৰু সময় প্ৰায় চাৰিৰ পৰা পাঁচ ঘণ্টা লৈ হ্ৰাস কৰে। যোৱা 10 বছৰত বৰ্ডাৰ ৰোডছ সংস্থাটোৰ কঠোৰ পৰিশ্ৰম চূড়ান্ত পৰ্বলৈ আহিছে।

 

4) মানালিৰ পৰা 3,060 মিটাৰ উচ্চতাত আৰু 25 কিমি দূৰত্বত অটল টানেলৰ দক্ষিণ পোৰ্টেল (SP) অৱস্থিত, আনহাতে টানেলটোৰ উত্তৰ পোৰ্টেল (এনপি) লাহল উপত্যকাৰ গাওঁ টেলিং, চিছুৰ ওচৰত 3,071 মিটাৰ উচ্চতাত অৱস্থিত।

 

৫) ই হৈছে 8 মিটাৰৰ ৰাওনা হোৱা ঘৰ্ষনৰ আকৃতিৰ, একক নলী ডাবল লেন টানেল। ইয়াত 5.525 মিটাৰ ৰ ওপৰৰ ক্লিয়াৰেন্স আছে। লগতে, ই 10.5 মিটাৰ বহল আৰু ইয়াত মুখ্য সুৰঙ্গত নিৰ্মিত এটা 3.6 x 2.25 মিটাৰ অগ্নি-প্ৰুফ জৰুৰীকালীন এগ্ৰেছ টানেল আছে। 18 টা এগ্ৰেছ টানেল আছে য'ত জৰুৰীকালীন পৰিস্থিতিত প্ৰতি 500 মিটাৰৰ পিছত খোলা থাকে। যদি কোনো জুইৰ ঘটনা ঘটে তেনেহ'লে প্ৰথম কথা হৈছে আবদ্ধ লোকসকলক কেনেদৰে উদ্ধাৰ কৰিব লাগে। তাৰ বাবে প্ৰতি 500 মিটাৰত প্ৰৱেশ আছে।

 

6) প্ৰতিদিনে 3000 গাড়ীৰ ট্ৰেফিক ঘনত্ব আৰু 80 কিমি/ঘণ্টাৰ সৰ্বাধিক গতিৰে প্ৰতিদিনে 1,500 ট্ৰাকৰ বাবে এটল টানেল প্ৰস্তুত কৰা হৈছে। ইয়াত অৰ্ধ অনুপ্ৰেৰিত বতাহ চলাচল প্ৰণালীকে ধৰি আর্ট  ইলেক্ট্ৰমেকানিকেল প্ৰণালীৰ অৱস্থা আছে।

 

7) সুৰঙ্গটোত জৰুৰীকালীন যোগাযোগৰ বাবে প্ৰতি 150 মিটাৰত টেলিফোন সংযোগ, প্ৰতি 60 মিটাৰত অগ্নি হাইড্ৰেণ্ট প্ৰণালী, প্ৰতি 250 মিটাৰত চিচিটিভি কেমেৰাৰ সৈতে অটো ঘটনা চিনাক্তকৰণ প্ৰণালী, প্ৰতি এক কিলোমিটাৰত বায়ুৰ মানদণ্ড নিৰীক্ষণ, স্থানান্তৰ পোহৰ/প্ৰস্থান চিহ্ন আৰু সম্প্ৰচাৰ প্ৰণালীকে ধৰি ইয়াত পৰ্যাপ্ত সুৰক্ষা সুবিধা আছে।

 

৮) বিষয়াসকলে কৈছিল যে সীমা পথ সংস্থা (BRO)-এ 587 মিটাৰ ছেৰী নালাহ ফল্ট জোনৰ আটাইতকৈ কঠিন অংশক অন্তৰ্ভুক্ত মুখ্য ভূতাত্ত্বিক, ভূমি আৰু বতৰৰ প্ৰত্যাহ্বানসমূহ অতিক্ৰম কৰাৰ বাবে নিৰলসভাৱে কাম কৰিছিল। দুয়োটা ফালৰ পৰা সফলতাটো 2017 চনৰ 15 অক্টোবৰত প্ৰাপ্ত কৰা হৈছিল।

Post a comment

0 Comments